Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید

Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید



دنیایی به دور از تعصب، حسادت، تنفر و ناامیدی، این دنیایی است پر از عشق و عشق به انسان. دنیای امید به فردایی بهتر. دنیای تلاش برای بهتر زندگی کردن، برای بیشتر یاد گرفتن. دنیایی آزاد و برابر همچون آمال و آرزوهایم







lördag 17 december 2011

آیا وحشی گری جمهوری اسلام حد و مرزی را می شناسد؟



آیا وحشی گری جمهوری اسلام حد و مرزی را می شناسد؟

اخبار روزنامه های رسمی جمهوری اسلامی پر از خبرهای اعدام، اعدام کودکان و نوجوانان، قطع دست و پا، است. خبرگزاری ایسنا در یک گزارش خبر داد که در شیراز پای یک سارق مسلح بانک، به حکم دادستان شیراز قطع شد و در ادامه خبر از قطع دستهای یک نفر گزارش می دهد. بر طبق گزارش سازمان عفو بین الملل بیش از صد کودک منتظر اجرای حکم اعدام خود هستند. اینان کسانی هستند که در زمان ارتکاب جرم، زیر ۱۸ سال سن داشته اند. بر طبق قوانین بین المللی کودک زیر ۱۸ سال را نباید به اعدام محکوم کرد. اخبار اعدام ها در میادین شهرها، هر روز گسترش می یابد.

گزارشات بالا را خبر اخیر که روزنامه شرق (۱۳۹۰/۹/۲۲) منتشر کرده،  صغت و حشیگیری جمهوری اسلامی را تکمیل می کند. قاضی رنجبر رییس دادگاه شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز تدارک قصاص چشم یک پسر ۱۶ ساله به اسم علی را می بیند. ماجرا را خود علی در دادگاه اینگونه تعریف می کند: من اتهامم را قبول دارم و از اینکه باعث شدم محمد کور شود، معذرت می‌خواهم. آن روز من تفنگ ساچمه‌ای پدرم را برداشتم و بیرون آمدم. می‌خواستم گنجشک شکار کنم و پیش دوستانم کم نیاورم و بگویم چقدر قوی هستم. به بچه‌ها گفتم تفنگ دارم و حالا می‌بینید چه می‌کنم اصلا نمی‌خواستم آنها را بترسانم، بلد هم نبودم ماشه را بچکانم بچه‌ها خودشان ترسیدند و فرار کردند، من هم می‌خواستم وقتی گنجشک را زدم، جسدش را به دوستانم نشان دهم و احساس غرور کنم اما نمی‌دانم چه شد که این اتفاق افتاد من می‌خواستم به سمت بالا شلیک کنم اما هول کردم و دستم لرزید. از محمد و مادرش عذرخواهی می‌کنم و درخواست دارم مرا ببخشند. ما با هم همسایه‌ هستیم و من با محمد هیچ‌مشکلی هم نداشتم و ندارم. او دوست من بود. قصاص چشم من مشکلی را برای محمد حل نمی‌کند. درخواست دارم پیشنهاد دیگری را برای حل این مشکل بدهد.

احکام  اعدام و قصاص جنایتی دولتی است که جمهوری اسلامی بر اساس قوانین اسلام هر روز در سراسر ایران انجام می دهد. رهبران جمهوری اسلامی مدعی هستند که قانون قصاص را فقط برای اجرای عدالت و به خواست قربانی و با خانواده قربانی انجام می دهند. اما واقعیت امر این است که احکام فقط با هدف درهم شکستن مقاومت مردم و مرعوب کردن جوانان سرنگونی طلب انجام می شود. قاضی ها جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف علنآ اعلام کرده اند که اجرای این احکام برای ترساندن جامعه است.


گسترش احکام اعدام، بویژه اعدام جوانان و نوجوانان، نمایش علنی این اعدام ها در میادین شهرها و پخش عکسها و فیلمهای این اعدام ها توسط خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی، هدفی جز ارعاب جامعه دنبال نمی کند. ارکان حکومت اسلامی هنوز از پس لرزه های انقلاب ۸۸ می لرزد. صف در هم ریخته جمهوری اسلام جز سرکوب، زندان، اعدام و شکنجه راه حلی برای بقای خویش نمی یابد. باید به این وحشیگریها جمهوری اسلامی برای همیشه پایان داد. مبارزه سراسری و هماهنگ مردم تنها راه سرنگونی جمهوری اسلامی است. مردم ایران شایسته یک جامعه آزاد و برابر هستند. زن و مرد، جوان و پیر، کارگر و دانشجو، معلم و دانش آموز باید دست درست هم آوای سرنگونی جمهوری اسلامی را در سراسر کشور سر دهند. آن روز دیر نیست که فریاد آزادی و برابری میلیونی در فضای شهرهای ایران را پر کند. گسترش اعتراضات مردم سوریه و نزدیکی سقوط دولت بشار اسد، قدمی ما را به سرنگونی جمهوری اسلامی نزدیک می کند. باید به استقبال سرنگونی بشار اسد رفت و از مبارزات مردم سوریه حمایت کرد. 

منوچهر ماسوری
۲۰۱۱/۱۲/۱۷