Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید

Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید



دنیایی به دور از تعصب، حسادت، تنفر و ناامیدی، این دنیایی است پر از عشق و عشق به انسان. دنیای امید به فردایی بهتر. دنیای تلاش برای بهتر زندگی کردن، برای بیشتر یاد گرفتن. دنیایی آزاد و برابر همچون آمال و آرزوهایم







fredag 8 juli 2011

دلتنگی های مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری

دلتنگی های مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری

دردل نامۀ مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار گرفته است. در بخشهایی از این دردل نامه رنجها و مشقات فراوانی که درطی 11 سال اسارت فرزندش متحمل شده است را بیان می کند. متن دردل نامه به قرار زیر می باشد:
راستش نمی‌ دانم که آیا گفتن این حرفها فایده دارد یا نه و آیا راه به جایی میبرد؟
ولی‌ در هر صورت این تنها راه درد و دل مادری است که ۱۱ سال است فرزند دلبندش را تنها در پشت میله‌های زندان می‌‌بیند، جز این نیست.مادری که فرزندنش را با تحمل مشقتهای فراوان به این دنیا می‌‌آورد و بزرگ می‌‌کند و حال که می‌‌خواهد از دیدن ثمره و حاصل زحمات خود لذت ببرد ، باید با دیدن او پشت میله‌های زندان و ذره ذره آب شدنش عذاب بکشد.
من مادر سعید ماسوری زندانی سیاسی در بند زندان رجائی شهر می‌باشم که بارها گفته ام و این بار نیز میگویم که سعید قریب به ۱۱ سال است که در زندان به سر می‌‌برد ولی‌ دریغ از یک روز مرخصی و دیدار ما در خانه ای که در آن راه رفتن و حرف زدن را آموخته است. این حتی خلاف قوانین موجود در دادگاه‌های ایران است و حتی خلاف قولهایی است که مسئولین به ما داده اند .من و پدر سعید در این سالها نتوانستیم حتی یک روز سعید را در کنار خود ببینیم و این نه تنها شکنجه روحی سعید است بلکه شکنجه مداوم وروزانه ماهم است.
مدتها است حتی از دیدن او به صورت ملاقات حضوری محرومیم و تنها به صورت کابینی میتونیم او را ببینیم .من و پدر پیر و ناتوان سعید به سختی میتونیم هر هفته برای ملاقات از شهرستان به کرج برویم .تنها دلخوشی ما تماسهای تلفنی روزانه سعید بود و صدای او مرهمی بود بر زخمهای ما که از این اندک حق هم محروم شدیم و سعید هیچگونه تماس تلفنی نمی‌تواند داشته باشد.
در تمام دنیا هر شخصی‌ سالانه یک بار جهت بررسی وضعیت جسمی‌ مورد چکاپ قرار می‌گیرد ،آیا سعید در طول این سالها نیاز به چکاپ ندارد ؟!
و من می‌‌دانم که او از دردهأیی رنج میبرد از جمله دندان‌ها ،کمردردهای طولانی‌ ،کلیه ،و...
هر روز محدودیتهای جدید بر آنها وضع میشود .آیا هواخوری در زندان هم باید محدود شود آن هم برای کسی‌ که ۱۱ سال است در زندان به سر می‌‌برد؟!
موضوع دیگر این است که سعید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه با مجوز خود زندان پذیرفته شده ولی‌ در حال حاضر نمی‌تواند به درس خواندن ادامه دهد چرا که زندان از پذیرفتن کتاب‌های درسی‌ خودداری می‌کند و هماهنگیهای لازم با دانشگاه را به عمل نمیآورد. درس خواندن تنها دلخوشی سعید در زندان بود که این را هم از او گرفته اند.
اگر بخواهم درد دل این سالیان را بگویم باید صفحه‌ها و صفحه‌ها بنویسم و به اندازه یه دریا اشک بریزم .فقط همین را میگویم که من زنده‌ام به امید اینکه بتوانم یک روز سعید را در کنار خود ببینم .آیا دیدن و در آغوش گرفتن فرزند باید یک آرزو برای مادر باشد!؟و آیا این توقع زیادی است برای مادری که تمام عمر خود را وقف رشد فرزند خود کرده است؟
مادر ماسوری

سومین هفته سعید ماسوری در انفرادی

سومین هفته سعید ماسوری در انفرادی
و نامه سرگشاده مادر سعید
آخرین اخبار و وضعیت جدید سعید
بعد از ملاقات کوتاهی که هفته پیش مادر سعید، با سعید در حضور بازجو داشت. خانواده به دادگاه رفته و از مسولین خواسته اند که تکلیف خانواده را روشن کنند و بگویند تا کی سعید قرار است در انفرادی باشد. و چرا وقتی شاهرودی می گوید که انفرادی نداریم و اگر هم هست غیر قانونی است، شما سعید را در انفرادی نگه داشته اید. و مسولین در جواب خانواده گفته اند که ما برای حفظ نظام هر کاری که لازم باشد می کنیم و تا زمانی که سعید با ما همکاری نکند و دست از کارها و فعالیتهایش از زندان برندارد وضع او به همین منوال است. خانواده پرسیده اند که آخر چه فعالیتی می شود در زندان کرد و آنها جواب داده اند که سعید ایجاد تشکل کرده و خبر ها را به بیرون می دهد. بلاخره بعد از اصرار خانواده برای ملاقات سعید می گویند که هر دو هفته یکبار می توانید همگی به ملاقات وی بروید و سعید کنید با وی صحبت کنید که با ما همکاری کند. خانواده هم روز پنجشنبه از ساعت 9 صبح به زندان اوین مراجعه می کنند ولی تا ساعت 3 بعد از به آنها اجازه ملاقات نمی دهند. مسولین زندان اظهار می کنند که با آنها هماهنگی نشده است. بعد از اصرار فراوان تنها به مادر سعید اچازه می دهند که مدث 15 دقیق با وی ملاقات کند. مادر سعید می گوید که سعید زیر فشار شبانه روزی است و وضعیت سلامتی اش نامناسب است. سعید از زندان به همه انسانهای شریف و آزدیخواه دنیا درود فرستاده و تقاضای کمک کرده است.

مردم شریف و آزاده
گروهها و سازمانهای مدافع حقوق بشر

سعید و خانواده سعید از شما تقاضای کمک دارند.  کمک کنید تا سعید به سلول خود برگردد و از بلاتکلیفی بیرون بیاید و مسولین حکم لغو اعدام وی را به او ابلاغ کنند. این خواست
زیادی نیست. اعتراضات شما در این مدت،  جمهوری اسلامی را از اعدام سعید بازداشته است. شما با ادامه اعتراضتان می توانید، و ضعیت سعید را دگرگون کنید و نگرانی خانواده و بویژه مادر سعید را بر طرف کنید. در پیوست این یادداشت، شما نامه مادر سعید را ملاحضه می کنید. این تقاضای کمک مادری است که فرزند عزیزش زیر تبغ جمهوری اسلامی، شب را به صبح می رساند، دست یاری مادر سعید را رد نکنید و به یاری سعید و زندانیان سیاسی ایران بشتابید

منوچهر ماسوری
manochermasori@yahoo.com


به نام خداوند

 

نهادها و سازمانهاي حقوق بشر

با سلام و آرزوي توفيق

با احترام ؛ بدينوسيله خاطر مباركتان را به عرايض خود كه مادري دردمند هستم معطوف داشته و تقاضاي رسيدگي عاجل دارم .
فرزندم سعيد ماسوري در مورخه دي ماه 79 به اتهام عضويت سازمان مجاهدين دستگير و در شعبه 6 دادگاه انقلاب اسلامي تهران محكوم گرديد ومدت 4 سال است كه در بند 1 زندان اوين بسر مي برد ولي اكنون  مدت 3 هفته است كه دوباره وي را به سلول انفرادي در بند 209 منتقل كرده و او را ممنوع الملاقات و ممنوع التلفن نموده اند بدون اينكه دليل اين كاررا به ايشان و يا خانواده اش توضيح دهند و قاضي پرونده (شماره گلاسه 5960/ط د/1 )  نيز كاملا اظهار بي اطلاعي مي نمايد .
آيا در اين سال كه سال پاسخگويي مسولين به مردم مي باشد و مكررا از رسانه ها مي شنو يم كه براي زندانيان تخفيف قائل ميشوند و زندان انفرادي وجود ندارد ! شايسته است من بعنوان يك مادر درد كشيده اينگونه در نگراني و اضطراب به سر ببرم و هيچ پاسخ قانع كننده اي از مسولين زيربط دريافت نكنم !؟
حال از شما مسولين محترم در نهادهاي حقوق بشري استدعا دارم به اين موضوع رسيدگي نموده و اقدامات لازم را در اين زمينه مبذول فرماييد . باشد كه خانواده اي را از نگراني و پريشاني هر روزه برهانيد .

                                                 با تشكر و اميد رسيدگي هر چه سريعتر مسولين
                                                                        ربابه ماسوري
                                                                                     12/9/1383
رونوشت:
به كليه نهادها و سازمانهاي حقوق بشري


اعدام کودکان را متوقف کنید

احکام اعدام را لغو کنید

مردم شریف و آزاده ، انجنمنها و سازمانهای مدافع حقوق بشر
جمهوری اسلامی همچنان به اعدام نوجوانان، یعنی کودکان زیر هیجده سال ادامه می دهد. سازمان عفو بین الملل در اعلامیه ششم سمپتامبر 2004 خود علیه اعدام کودکان در ایران ، گزارش می دهد که از 1990 تا کنون 10 مورد اعدام کودکان را در ایران ثبت کرده است. مورد اخیر اعدام عاطفه رجبی است که اعدام غیر انسانی او موجی از اعتراض در میان مردم در ایران و خارج از ایران، به پا کرد. جمهوری اسلامی در هفته گذشته حکم اعدام یک جوان 16 ساله دیگر را که گفته می شود تبعه افغانستان است را اعلام کرده است. و همچنین چهار نوجوان زندانی  دیگر که در هنگام جرم همگی زیر هچده سال بودند هم اکنون به سن قانونی رسیده اند و جمهوری اسلامی قصد اعدام آنها را دارد
مردم ایران از این احکام غیر انسانی اعدام به شدت بیزارند. می شود و باید با سازماندهی اعتراضات وسیع،  این انزجار مردم را علیه اعدامها، یه فشاری عظیم به جمهوری اسلامی برای توقف این احکام ضد انسانی تبدیل کرد.   ما در خارج از ایران می توانسم بیشتر از این فعالیت کنیم. نوشتن نامه های اعتراضی به مراکز بین المللی دفاع از حقوق بشر، سازمان بین الملل، پارلمان اروپا و گروهها و انجمن های مترقی جهان، یک روش ساده است که از همه ما بر می آید. تماس با دول اروپایی و رساندن خواست و پیام مردم مبنی بر توقف این اعدامهای غیر انسانی در ایران و لغو قانون اعدام، یکی دیگر از وظایف مهمی است که ما میتوانیم انجام دهیم.
فعالین حقوق بشر و مخالفان قانون اعدام در ایران می توانند با ابتکاراتی نظیر فستیوال حق زندگی برای همه انسانه در محلات و مراکز فرهنگی ،  از حق زندگی انسانها دفاع کنند و مردم بیشتری را با زشتی و کراهت قانون اعدام آشنا کنند. از هر ابتکاری باید استفاده کرد تا بتوان مردم بیشتری را حول خواست انسانی لغو قانون اعدام ، بسیح کرد.

منوچهر ماسوری  20040908
manochermasori@yahoo.com

جمهوری اسلامی در پی انتقام گیری از زندانیان سیاسی اعتصابی است!


سعید ماسوری یکی از زندانیان سیاسی اعتصابی زیر فشار مضاعف!


مردم مبارز و شریف ایران!
گروهها و سازمانهای مدافع حقوق بشر!

به دنبال پایان گرفتن اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین، جمهوری اسلامی در پی انتقام گیری و اذیت و آزار زندانیان اعتصابی است. طبق اخباری که از داخل زندان اوین به بیرون رسیده است، مسؤلین زندان اوین با انتقال تعدادی زندانی عادی که گفته می شود، چافوکش حرفه ای هستند و سازمان دادن درگیری های ساختگی بین این زندانیان، در صدد است ، زندانیان سیاسی را به وحشت انداخته و آنان را وادار به عقب نشینی از خواستها و حقوق انسانی  خود کند. بعد از این حادثه زندانیان سیاسی به مسؤلین زندان اعتراض کرده اند و جواب گرفته اند که مقصر خودتان هستید و عمل خودتان (اعتصاب غذا) باعث این کار شده است.

سعید ماسوری زیر فشار و بازجویی هر روزه است!

سعید ماسوری یکی از زندانیان سیاسی سرشناس که در اعتصاب غذای اخیر شرکت داشت، در زیر فشار و بازجویی زندانبانان زندان اوین است. سعید ماسوری به اعدام محکوم شده است و مدت چهار سال است که زیر تیغ اعدام به سر می برد. به دنبال اعتراض و افشاگری خانواده سعید در سالهای اخیر، جمهوری اسلامی ، عقب نشسته است و سعید را در بلاتکلیفی نگه داشته است. فشارهای اخیر به وی به خاطر همین اعتراضات بین المللی است که به خاطر نجات جان سعید در جریان است. بازجویان وی از او خواسته اند که سعید باید  رسمآ آنچه در باره وی در سایتها و روزنامه آمده است، تکذیب کند تا مسؤالین زندان،  حکم لغو اعدام وی را که آماده است، رسمآ اعلام کنند.

 مردم مبارز و شریف ایران!
گروهها و سازمانهای مدافع حقوق بشر!

 با اعتراض جمعی و سراسری باید از زندانیان سیاسی که مورد تعرض چافوکشها و بازجویان رژیم هستند، دفاع کنیم. اعلام رسمی لغو حکم اعدام سعید ماسوری حق مسلم وی است که جمهوری اسلامی در صدد سؤاستفاده از این حکم است. با اعتراض به این روش غیر انسانی رژیم اسلامی،  از حقوق انسانی سعید و دبگر زندانیان سیاسی باید، حمایت کنیم. افشای این سیاستهای رژیم در نزدیک شدن ما به سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 باید هر چه گسترده تر گردد. به این اعتراضات بپیوندید و به هر شکل ممکن اعتراض خود را به گوش سازمانها و مقامات حقوق بشر و بین المللی برسانید.

با احترام
منوچهر ماسوری
20040829
        Manochermasori@yahoo.com

اعدامها را متوقف کنید! احکام اعدام را لغو کنید!


اعدامها را متوقف کنید! احکام اعدام را لغو کنید!


 موج جدید اعدامها، تأیید حکم اعدام آغاجاری، بلاتکلیفی محکومانی چون کبرا رحمانپور، افسانه نوروزی  و سعید ماسوری، نگران کننده است. پاسخ رژیم به خواست میلیونها انسان  شریف ایران و سراسر جهان، یعنی لغو قانون اعدام، گسترش دستگیریها، سرکوب و اعدامهاست.

 در مدت دوهفته اخیر بیش ازده نفر به جوخه اعدامهای علنی و غیر علنی سپرده شده اند. علی و زولفعلی دره بالایی در نجف آباد، چهار نفر در شهرهای
 خرم آباد، اهواز، تهران وکرج، اعدام شده اند. حکم اعدام هفت نفر د رشهر اراک صادر شده است. در میان اینان زنی 19 ساله به نام لیلا، به جرم زنا و داشتن بچه حرام،نقل از روزنامه خراسان 16 اردیبهشت، وجود دارد. در اهواز مردم به اعدام غیر انسانی یک متهم به قاچاق مواد مخدر، روز یکشنبه 13 اردیبهشت، اعتراض گسترده ای داشتند.

فشار سراسری بر رژیم ایران را باید افزایش داد!

تنها فشار قدرت شما مردم می تواند رژیم را به عقب براند و اعدامها متوقف شود.    باید و می توان جنبش علیه اعدام را در ایران و در خارج کشور، هرچه بیشتر گسترش داد. کمیته ها، انجمنها و محفلهای علنی که در ایران علیه قانون اعدام تشکیل شده را باید گسترش داد. در هر شهر و مکانی باید از این نوع انجنها، علنأ تشکیل و شروع به فعالیت کنند. باید به ابتکاراتی چون نمایشگاه عکس، سمینار، جمع آوری امضاء و دهها ابتکار دیگر، را سازمان داد. در شرایط ایران، هم اکنون انجمنهایی علنأ علیه احکام اعدام بطور کلی و در موارد کیس معین، چون کیس آغآجاری و کبرا رحمانپور، فعالیت می کنند. این نوع فعالیتها را می شود، بدون هیچ مشگلی گسترش داد. همه انسانهای شریفی که مخالف قانون ضد بشری اعدام هستند، باید پیشقدم شوند و این انجمنها را سازمان دهند. در خارج کشور فعالیت علیه این قانون وحشیانه و قرون وسطایی، سهلتر است و خوشبختانه گروهها و انجمنهای بسیاری در این عرصه فعال هستند. اما این کافی نیست باید یک جنبش وسیع علیه اعدام در خارج کشور با هدف گذاشتن فشار روی رژیم اسلامی، به راه انداخت. افکار عمومی خارج کشور را برای رسیدن به این هدف باید بسیج کرد.

مردم آزاده و شریف!

قدرت ما مردم در همبستگی و اتحاد ما است. تاریخ مملو از تجره مثبت مبارزه مشترک ما بر سر اهداف مشترک و انسانی مان است. جمهوری اسلامی را باید به مجبور به قبول خواستمان، خواست انسانی و شرفتمندانه امان، یعنی لغو قانون اعدام در ایران، بکنیم. نوشتن نامه های شما به روزنامه ها  در مورد لغو حکم اعدام کبرا رحمانپور، یکی از دلایل مهم متوقف شدن این حکم غیر انسانی است. باید به این ابتکارات خوب ادامه داد. نامه هایتان را برای همه روزنامه و سایتهای داخلی و خارجی، ارسال کنید. اعتراضاتمان را باید گسترش دهیم. اعتراض و گردهمایی علیه احکام اعدام را در هر کجا امکان داریم باید گسترش دهیم.


با احترام منوچهر ماسوری
هفدهم اردیبهشت 1383

  manochermasori@yahoo.com

جوابيه مهوش علاسوندی، مادر محمد و عبدالله فتحی به جنايتكاران رژيم اسلامى

جوابيه مهوش علاسوندی، مادر محمد و عبدالله فتحی به جنايتكاران رژيم اسلامى

من مهوش علاسوندی، مادر دو سربه دار محمد و عبدالله فتحی، با درود و سپاس از همراهی و همدلی هموطنان عزیزم در سراسر دنیا، به خصوص در کشور عزیزم ایران، لازم دانستم جواب یاوه گویان جمهوری اسلامی را طی این نامه بدهم.
شما فرزندان ایران را به جرم آزادیخواهی و به دلایل واهی و بی اساس زندانی و شکنجه و کشتار می کنید و توقع دارید که مردم ایران و خانواده های این عزیزان ساکت بمانند، تا شما دست به غارت و چپاول هرچه بیشتر سرمایه های ملی زده و هر مخالفی را با کشتار و شکنجه و تجاوز و ترور شخصیت نابود گردانید.
البته از آنجایی که دشمنان ما از احمقها و نادانان هستند، خود اقرار می کنند که مهوش علاسوندی فرار کرده و این خود گویای ظلم و ستم در درون کشور ایران است. انسان اگر در جایی احساس امنیت بکند از آنجا فرار نمی کند و نیز به من تهمت زده اند که به گروه خاصی پیوسته ام.
من مهوش علاسوندی ضمن استقبال از حمایت تمامی سازمانها، گروهها، نهادهای مردمی و حقوق بشری در داخل و یا خارج از کشور، خود نیز پایه گزار نهاد مادران علیه اعدام در سراسر جهان به ویژه کشور اشغال شده ام، ایران، می باشم. زیراکه مبارزه علیه اعدام را به دلیل آنکه با تمام وجودم لمس نموده ام و عزیزترین گوهره وجودم یعنی دو فرزندم، محمد و عبدالله، را در این مبارزه توسط جنایتکاران تابع ولایت از دست داده ام، اعلام می نمایم تا لغو کامل مجازات اعدام و سنگسار و شکنجه که به نام تعزیر در جمهوری ولایت فقیه برای سرکوبی و نابودی مخالفان سیاسی و غیرسیاسی اعمال می شود از پای نخواهم نشست و ضمناً اعلام می نمایم که قصد خودکشی هم نخواهم داشت و این هجوم تبلیغی توسط ارگانهای مزدور جمهوری ولایت فقیه را مرحله ای از آماده سازی اذهان عمومی برای ترور و یا هر اقدام وحشیانه و ضد انسانی جمهوری اسلامی دانسته و پیامد هرگونه اتفاقی سوئی برای من و خانواده ام مسؤولیت آن به عهده شخص ولایت فقیه و ارگانهای تابع آن می باشد.

torsdag 7 juli 2011

دلتنگی های مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری

دلتنگی های مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری

دردل نامۀ مادر زندانی سیاسی سعید ماسوری جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار گرفته است. در بخشهایی از این دردل نامه رنجها و مشقات فراوانی که درطی 11 سال اسارت فرزندش متحمل شده است را بیان می کند. متن دردل نامه به قرار زیر می باشد:
راستش نمی‌ دانم که آیا گفتن این حرفها فایده دارد یا نه و آیا راه به جایی میبرد؟
ولی‌ در هر صورت این تنها راه درد و دل مادری است که ۱۱ سال است فرزند دلبندش را تنها در پشت میله‌های زندان می‌‌بیند، جز این نیست.مادری که فرزندنش را با تحمل مشقتهای فراوان به این دنیا می‌‌آورد و بزرگ می‌‌کند و حال که می‌‌خواهد از دیدن ثمره و حاصل زحمات خود لذت ببرد ، باید با دیدن او پشت میله‌های زندان و ذره ذره آب شدنش عذاب بکشد.
من مادر سعید ماسوری زندانی سیاسی در بند زندان رجائی شهر می‌باشم که بارها گفته ام و این بار نیز میگویم که سعید قریب به ۱۱ سال است که در زندان به سر می‌‌برد ولی‌ دریغ از یک روز مرخصی و دیدار ما در خانه ای که در آن راه رفتن و حرف زدن را آموخته است. این حتی خلاف قوانین موجود در دادگاه‌های ایران است و حتی خلاف قولهایی است که مسئولین به ما داده اند .من و پدر سعید در این سالها نتوانستیم حتی یک روز سعید را در کنار خود ببینیم و این نه تنها شکنجه روحی سعید است بلکه شکنجه مداوم وروزانه ماهم است.
مدتها است حتی از دیدن او به صورت ملاقات حضوری محرومیم و تنها به صورت کابینی میتونیم او را ببینیم .من و پدر پیر و ناتوان سعید به سختی میتونیم هر هفته برای ملاقات از شهرستان به کرج برویم .تنها دلخوشی ما تماسهای تلفنی روزانه سعید بود و صدای او مرهمی بود بر زخمهای ما که از این اندک حق هم محروم شدیم و سعید هیچگونه تماس تلفنی نمی‌تواند داشته باشد.
در تمام دنیا هر شخصی‌ سالانه یک بار جهت بررسی وضعیت جسمی‌ مورد چکاپ قرار می‌گیرد ،آیا سعید در طول این سالها نیاز به چکاپ ندارد ؟!
و من می‌‌دانم که او از دردهأیی رنج میبرد از جمله دندان‌ها ،کمردردهای طولانی‌ ،کلیه ،و...
هر روز محدودیتهای جدید بر آنها وضع میشود .آیا هواخوری در زندان هم باید محدود شود آن هم برای کسی‌ که ۱۱ سال است در زندان به سر می‌‌برد؟!
موضوع دیگر این است که سعید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه با مجوز خود زندان پذیرفته شده ولی‌ در حال حاضر نمی‌تواند به درس خواندن ادامه دهد چرا که زندان از پذیرفتن کتاب‌های درسی‌ خودداری می‌کند و هماهنگیهای لازم با دانشگاه را به عمل نمیآورد. درس خواندن تنها دلخوشی سعید در زندان بود که این را هم از او گرفته اند.
اگر بخواهم درد دل این سالیان را بگویم باید صفحه‌ها و صفحه‌ها بنویسم و به اندازه یه دریا اشک بریزم .فقط همین را میگویم که من زنده‌ام به امید اینکه بتوانم یک روز سعید را در کنار خود ببینم .آیا دیدن و در آغوش گرفتن فرزند باید یک آرزو برای مادر باشد!؟و آیا این توقع زیادی است برای مادری که تمام عمر خود را وقف رشد فرزند خود کرده است؟
مادر ماسوری
تیرماه 

دوشنبه ۱۱ جولاى روز جهانى عليه سنگسار است!

دوشنبه ۱۱ جولاى روز جهانى عليه سنگسار است! ريچارد داوکينز چهره سرشناس نيز از اين روز دفاع کرد!

ريچارد داوکينز چهره سرشناس منتقد مذهب از اين روز دفاع کرد و در سايت خود از همگان دعوت کرد به اين حرکت جهاني بپيوندند.
کميته بين المللي عليه سنگسار و يک قانون براي همه و ايران سوليدارتي از همگان دعوت ميکنند روز دوشنبه اين هفته ۱۱ جولاي بهر طريق ممکن به سنگسارها در ايران و در هرجاي ديگر دنيا اعتراض کنند.
اطلاعيه ما در مورد روز جهاني عليه سنگسار با استقبال شخصيت هاي سرشناس بين المللي٬ و از جمله ريچارد داوکينز و پتر تاچل ٬ اهلم اکرم٬ اشتفن لاو ٬ و نويسندگان و فعالين مدافع حقوق انساني روبرو شده است. از شما نيز دعوت ميکنيم از اين فراخوان دفاع کنيد!
ريچارد داوکينز در سايت خود نوشت: ۱۱ جولاي روز جهاني عليه سنگسار از جمله توسط مريم نمازي سازمان مي يابد . مريم نمازي يک انسان فوق العاده ٬ يک مبارز شجاع مدافع حقوق زنان درمعرض خطردر ايران و در همه کشورهايي است که اسلام آنها را تحت ستم قرار داده است. لطفا از اين حرکت جهاني دفاع کنيد.
به کدام مناسبت روز جهاني عليه سنگسار انتخاب شد؟
ده سال قبل در روز ۱۱ جولاي زندان اوين شاهد يک جنايت عليه بشريت بود. مريم ايوبي ٣۱ ساله مادر دو کودک ۶ و ۸ ساله ٬ در حاليکه از وحشت سنگسار شدن٬ بيهوش شده بود٬ با يک برانکارد به محل اجراي حکم سنگسار در نزديک ديوار زندان اوين منتقل و سنگسار شد. اين حکم در دوره خاتمي اجرا شد.
کميته بين المللي عليه سنگسار همان زمان٬ کمپين گسترده بين المللي عليه اين حکم سازمان داد. صدها نفر طومار اعتراض به حکم سنگسار مريم را امضا کردند٬ نهادهاي متعدد بين المللي به اين حکم اعتراض کردند و عليرغم همه اين اعتراضات ٬ اجراي حکم با دو بار به تعويق افتادن در ۱۱ جولاي اجرا شد.
همان زمان از دفتر خاتمي با دفتر کميته بين المللي عليه سنگسار تماس گرفتند و گفتند٬ سنگسار به حفظ نهاد خانواده کمک ميکند و خود زنان حواهان آن هستند و چرا عليه آن کمپين اعتراضي سازمان ميدهيد. حکومت اسلامي ايران فعالين عليه سنگسار را تهديد کرد و هر آنچه در توان داشت عليه اين کمپين بکار گرفت و در نهايت مريم ايوبي کارمند شرکت نفت را سنگسار کرد.
مريم تنها قرباني سنگسار در ايران نبوده و نيست. حکومت اسلامي ايران بنا به گزارشات رسانه هاي رسمي خود تا کنون و در طول سي و دو سال حداقل ۱۵۰نفر را سنگسار کرده است. اين نمونه بارز جنايت عليه بشريت است.
کميته بين المللي عليه سنگسار به همراه چندين سازمان بين المللي مدافع حقوق انسان روز ۱۱ جولاي را روز جهاني عليه سنگسار ناميده و اين روز در دنيا تا کنون از سوي نهادهاي متعددي به رسميت شناخته است.
امسال ۱۱ جولاي را در سراسر جهان به ياد و براي نجات سکينه محمدي آشتياني برگزار خواهيم کرد. بعد از يک کمپين بسيار گسترده بين المللي ٬ بعد از اينکه دنيا متوجه اين جنايات شده و به آن عکس العمل نشان داد٬ ۱۱ جولاي امسال در هرجايي که امکانش باشد با برگزاري برنامه هاي متعدد و از جمله فلاش موب و ميتينگ و جلسات سخنراني و ... سعي کنيد از اين حرکت دفاع کرده و عکس و فيلم برنامه هاي خود را براي ما ارسال کنيد.
جنبش اسلامي و جريانات تروريست اسلامي بايد بدانند که دنيا اکنون متوجه اين جنايات است و در مقابل آن مي ايستد.
جمهوري اسلامي ايران که سکينه محمدي آشتياني و وکيل او يعني هوتن کيان را به گروگان گرفته بايد بداند که راهي ندارد جز آزادي سکينه و هوتن کيان . اين دو بايد فورا آزاد شوند.
کمپين نجات سکينه يک نقطه درخشان در دفاع بشريت متمدن و مدرن از انسانيت و حقوق انساني بود. ميليونها نفر به اين حکم سبعانه و وحشيانه اعتراض کردند٬ در صد شهر دنيا مردم به خيابان رفتند و رسانه هاي متعددي در مورد سکينه نوشتند. آخرين اظهار نظر جمهوري اسلامي در مورد سکينه اين بود که مقامات استان آذربايجان گفتند; " خانم آشتياني دوره زندان را ميگذارند و هنوز معلوم نيست در مورد بقيه اتهامات او چه ميکنيم" در حقيقت جمهوري اسلامي ايران سکينه را به گروگان گرفته و هر تصميم در مورد او ممکنست بگيرد.
کميته بين المللي عليه سنگسار٬ نهاد ايران سوليدارتي و قانون برابر براي همه از همگان دعوت ميکنند در روز جهاني عليه سنگسار دو شنبه هفته آينده بهر طريق ممکن٬ به سنگسار اين نمونه توحش و بربريت اسلامي اعتراض کرده و خواهان آزادي فوري سکينه و هوتن کيان شوند.

در اينجا لينک اطلاعيه انگليسي ما را که به مناسبت روز جهاني عليه سنگسار منتشر شده و همچنين دفاع چندين نهاد و شخصيت بين المللي از اين حرکت جهاني را ملاحظه ميکنيد.

JOIN 11 JULY 2011, INTERNATIONAL DAY AGAINST STONING
Updated 5 July 2011

Put your statements, photos, videos, poems, and acts of solidarity against stoning and in support of Sakineh Mohammadi Ashtiani and others sentenced to death by stoning on the Facebook page: http://www.facebook.com/pages/11-July-2011-International-Day-against-Stoning/237122256317387 or email them to actionforsakineh@gmail.com آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید .

Richard Dawkins, Scientist and Author, UK
July 11th is the International Day against Stoning. It is organised by, among others, Maryam Namazie, that admirably courageous fighter on behalf of threatened women in Iran and wherever Islam oppresses them. Please support her on July 11th, wherever you are.

Ahlam Akram, Researcher and Writer, UK
Stoning to death is the world’s oldest form of brutal execution... Although there is no trace for this crime in any verses in the Quran... yet there are several talks about Omer Ben Al Qattab confirming that it was mentioned in some verses of the Quran, and that the prophet practiced it and all his companions followed his action - meaning that the entire community participates in this horrible act which dissolves the barrier of humanity in the community and the individual and allows for a culture of violence in the society. The procedure is extremely barbaric and bloody, and plants the seeds for a culture of continuous humiliation and demonization of women. I urge all women to stand against it and urge the UN to ban any member state that allows it from gaining its membership. As well as depriving it from international community aid. For a universal culture of peace we need to confirm universality of human rights in particular women's rights.
Peter Tatchell, human rights campaigner, UK
Stoning is a relic of uncivilisation. A barbaric crime against humanity, it is uniquely cruel and sadistic. The people of the world - and the United Nations - must do much more to end to stoning – and all other forms of capital punishment.
Stephen Law, editor of the Royal Institute of Philosophy journal THINK, UK
It is important we stand in solidarity with people who are being intimated and killed by stoning, often on trumped up or absurd religious charges.

Leo Igwe, executive director of the Nigerian Humanist Movement, Nigeria
In today's world, it is shocking to know that there are states like Iran where human beings are facing stoning sentences. And as often the case, this barbaric form of punishment is used against the vulnerable members of the population like Sakineh Mohammadi Ashtiani and her associates in Iran. I want to join my voice with those of other friends around world to upon the government of Iran to abolish stoning and execution of human beings. And to free Sakineh Mohammadi Ashtiani Now. In solidarity with International Day Against Stoning. P.S. We are holding a humanist convention in Abuja in September 22-25. And there is a session on faith based human rights abuses. Please send a presentation on the international campaign against stoning.
George Broadhead, Vice-President UK Gay & Lesbian Humanist Association, Secretary UK Pink Triangle Trust, UK
I was appalled to learn that stoning is a punishment that is included in the laws in six Islamic countries - Iran, Saudi Arabia, Sudan, Pakistan, Yemen, the United Arab Emirates - and some states in Nigeria. This barbaric punishment amounts to torture before death and should have no place in the laws of any civilised society.

Helle Merete Brix, Writer, Denmark
I will participate in an action against stoning, this barbaric punishment that should long ago have been abolished. Thanks to the organisations letting the world know about the women and men in prisons in Iran and elsewhere being condemned to this inhuman punishment.
Some Links of day posted on:

http://www.scoop.co.nz/stories/WO1107/S00079/iran-11-july-the-international-day-against-stoning.htm
http://www.einnews.com/search.php?keywords=international+day+against+stoning&makesearch=yes
http://www.allvoices.com/news/9575075-iran-11-july-the-international-day-against-stoning
http://www.topix.com/ir/tabriz
http://richarddawkins.net/articles/642009-international-day-against-stoning

کميته بين المللي عليه سنگسار
ايران سوليدارتي
قانون برابر براي همه

۵ جولاي ۲۰۱۱