Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید

Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید



دنیایی به دور از تعصب، حسادت، تنفر و ناامیدی، این دنیایی است پر از عشق و عشق به انسان. دنیای امید به فردایی بهتر. دنیای تلاش برای بهتر زندگی کردن، برای بیشتر یاد گرفتن. دنیایی آزاد و برابر همچون آمال و آرزوهایم







fredag 24 juni 2011

مردم مخالف نفس وجود مجازات اعدام هستند

دوشنبه 11 اسفند 1382

مردم مخالف نفس وجود مجازات اعدام هستند! منوجهر ماسوري

Manochermasori@yahoo.com

اعدام يکى از شنيع ترين و زشت ترين عمل ضد انسانى است که در طول تاريخ توسط حاکمان و قدرتمدران ابداع شده است. اين يک قتل عمد است که تنها يک مرجع صاحب اميتاز آن است و آنهم دولت است. شکل و شمايل دولت در طول تاريخ متفیر بوده است اما آنچه که مى توان در باره دولت گفت اين است. مرجعى که قدرت سياسى- اقتصادی را در دست دارد. اين مرجع مى تواند، رئيس يک قبيله باشد، شاه يک مملکت و يا دولت يک کشور باشد. آنچه مهم است اين است که قدرت را در دست داشته باشى، ارتش و پليس داشته باشى، ژنران و سرهنگ داشته باشى و وقتى همه اينها را داری، ديگر کسى شما را به خاطر قتل عمد يک انسان، بيگناه، گناهکار، سياسى، جنايتکار، زن، کودک، پير و يا جوان موئاخذه نخواهد کرد.

در رابطه با پرونده کبرا رحمانپور جنبشى علنى شده است که سالهاست دارد عليه مجازات اعدام مبارزه ميکند. جنبشى وسیع از تهران تا قلب اروپا و از سنندج تا قلب امريکا. اين پرونده آدمهای را به هم گره داده است که نقطه مشترکشان مخالفت با حکم اعدام بعنوان يک عمل جنايتکارانه ضد انسانى است. بر طبق گفته روزنامه های داخل کشور، آنها هزاران نامه از مردم سراسر ايران در طول چند ماه گذشته دريافت کرده اند که همگى خواستار لغو حکم اعدام کبرا رحمانپور شده اند. بنظر من خواستاران لغو حکم اعدام کبرا، عميقأ خواهان لغو مجازات اعدام در کشور هستند. پرونده کبرا محملى شده است که مردم انزجار خود را از اين نوع مجازات که خود قتل نفس است، علنى اعلام کنند. من به عنوان انسانى که درگير فعاليت در جنبش عليه اعدام هستم، معتقدم که مردم ما مخالف نفس وجود مجازات اعدام هستند.
پسر عموی من، سعيد ماسوری حدود سه سال است که زير تيغ اعدام است. در خرداد ١٣٨١، بعد از اينکه او حکمش را گرفت، ما کمپين وسيعى برای نجان جان او در سراسر جهان براه انداختيم. علنى شدن کيس او و فشار سازمانهای مدافع حقوق بشر و افکار عمومى باعث شد که اجرای حکم او تعليق شود. اما بر خلاف قولهای کذبى که به پدر و مادر سعید دادند هنوز حکم اعدام او را لغو نکرده اند. همانطور که در نامه پدر و مادر سعيد آمده است، وزرات اطلاعات فشار جديدی روی وی آورده و لغو حکم اعدام را منوط به همکاری و نوشتن توبه نامه نموده است. همين امر باعث شده است که خانواده وی نگران اجرای حکم اعدام وی شوند. اما اخباری که به دست من در دو روز اخير رسيده ا ست حاکى از اين است که تنها خانواده سعيد نيست که نگران هستند بلکه تمامى خانواده های زندانيان سياسى که حکم اعدام گرفته و يا بلاتکليفند دچار اين نگرانى شده اند. شايعه اعدام تعدادی از زندانيان سياسى به خاطر زهرچشم گرفتن از مردم به اين نگرانيها دامن مى زند.

عليه اعدام بخاطر انسانيت!
مردم مبارز، آزديخواه و مدافع حقوق انسانى، يکبار ديگر من شما را به حمايت از کمپين تلاش برای لغو مجازات اعدام، فرا مى خوانم. صدای اعتراض خود را عليه اين مجازات غير انسانى، بلند کنيد. برای سازمانهای بين المللى و مدافع حقوق بشر نامه بنويسيد و تقاضا کنيد که آنان به جمهوری اسلامى در اين رابطه اعتراض کنند.نبايد اجازه داد که جمهوری اسلامى کبرا رحمانپور و هيچ زندانى ديگری را اعدام کند. وقت آن رسيده که برای هميشه مجازات اعدام در ايران لغو شود

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar