Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید

Welcome to my world/ به دنیای من خوش آمدید



دنیایی به دور از تعصب، حسادت، تنفر و ناامیدی، این دنیایی است پر از عشق و عشق به انسان. دنیای امید به فردایی بهتر. دنیای تلاش برای بهتر زندگی کردن، برای بیشتر یاد گرفتن. دنیایی آزاد و برابر همچون آمال و آرزوهایم







onsdag 13 juli 2011

عشق هیچ مرزی نمی شناسد!


 ترجمه سخنرانی منوچهر ماسوری در میتینگ اعتراضی به سنگسار دعا!


امروز دوازدهم ماه می در میدان مقابل پارلمان سوﺌد یک میتینگ اعتراضی به دعوت تشکل "پلا و فادیمه را هرگز فراموش نکن" با مسؤلیت سارا محمد، علیه قتل دعا برپا شد. دعا دختر 17 ساله ای که به جرم عشق به جوانی خارج از فرقه مذهبی خانواده، درخیابان شهر موصل یکی از شهرهای کردستان عراق، وحشیانه و بیرحمانه سنگسار شد. کمیته بین المللی علیه اعدام و سنگسار ازاین اعتراض حمایت و در آن شرکت کرد. تشکل پلا و فادیمه از مینا احدی سخنگو و هماهنگ کننده کمیته رسمآ دعوت کردند که در این میتینگ سخنرانی کنند اما متاسفانه سفر مينا احدي به دلايل امنيتي  به استکهلم ميسر نشد. منوچهر ماسوری مسؤل تشکیلات کمیته به نمایندگی از کمیته شرکت و سخنرانی کرد که متن ترجمه سخنرانی وی را در زیر ملاحضه می کنید.

خلاصه متن سخنرانی منوچهر ماسوری:

با سلام و خوش آمد گویی به شما حاضرین. من فکر می کنم سنگسار وحشتناکترین روش برای کشتن کسی است. متاسفانه باید گفت که دعا اولین قربانی قتل ناموسی نیست. هر روزه ده ها دختر و زن جوان در جهان  مورد خشونت ناموسی قرار می گیرند. اینان قربانیان یک تفکر ارتجاعی و ضد انسانی هستند که تعلق به دوره بربریت دارد. این جنایات تنها درکردستان، ایران، افغانستان و پاکستان صورت نمی گیرد بلکه متاسفانه در همین اروپا و همین کشور سوﺌد هم اتفاق می افتد. همه ما قتل فادیمه، پلا، سارا و عباس رضایی را و ده ها دختر و پسر دیگر را به یاد داریم. 

زمینه قتل های ناموسی معجونی است از تعصب مذهبی و تعصب سنتی است که با عقاید ضد زن جامعه عجین شده است. قاتلین معمولآ پدر، مادر، برادارن و خواهران و یا فامیل نزدیک قربانی هستند. در مورد جنایتی که در موصل اتفاق افتاده و دعا را آنچنان ضد بشری به قتل رسانده اند، موضوع فرق می کند. این اتفاق در خیابان و در حضور مردم و پلیس و قدرت محلی اتفاق افتاده است. و این به این معنی است که چنین جنایتی تنها در کشور و منطقه ای ممکن است اتفاق بیفتد که قدرت حاکم، قانونآ و یا عملآ از این جنایت حمایت مي کند. مانند ایران که قتل ناموسی قانونی است و تحت عنوان "رجم" سنگسار اجرا می شود. این جنایت قانونی است و در قانون اسلامی جمهوری اسلامی آمده است. هم اکنون 8 زن و یک مرد که به جرم سکس خارج از ازدواج به سنگسار محکوم شده اند، در زندانهای جمهوری اسلامی به انتظار اجرای حکم خود نشسته اند. پس باید گفت که این تنها خانواده دعا نیستند که در ارتکاب این جنایت مقصر هستند بلکه قدرت حاکم در کردستان عراق هم به همان اندازه مقصر است و باید از طرف ما و ارگانهای بین المللی مورد بازخواست قرار بگیرد.

سنگسار يک وسيله مهم در دست اسلام سياسي و جريانات اسلامي براي ايجاد وحشت در جامعه است و بايد مورد اعتراض بين المللي قرار بگيرد.
دنیا نباید در مقابل این جنایت سکوت کند و باید عکس والعمل بسیار شدیدی نشان داد. این یک قتل ناموسی معمولی که در چهارچوب یک خانه اتفاق می افتد نبود. ما انسانهای مدرن و سکولار دنیا تحمل حتی یک قتل ناموسی را نداریم. و بدتر از آن قتل ناموسی که توسط یک دولت و یا در حمایت یک دولت اتفاق بیفتد. حقوق بشر یک حق جهانی است و همه قدرتها باید به آن احترام بگذارند. به نظر من این ممکن است اگر ما همه با هم عکس العمل نشان دهیم و ساکت ننشینیم. ما باید با تمام قدرت تاکید کنیم که حتی سر سوزنی تحمل این جنایات را نداریم.
ما هیچوقت دعا، این دختر جوان و عاشق را فراموش نخواهیم کرد. عشق هیچ مرزی را نمی شناسد.



کمیته بین المللی علیه اعدام
‏‏2007‏/05‏/21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar